§ 1 Definice
V tomto obchodním řádu se následující pojmy významově rozumějí takto:
Obchod / Internetový obchod – internetový obchod provozovaný Prodejcem, dostupný na adrese www.ponozkove.cz.
Prodejce – společnost VELENO Sp. z o.o., se sídlem ve Świlczy, číslo lokality 701, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Rzeszowie, XII Obchodní oddělení, s kapitálem 5.000,00 PLN, NIP 8133854573, REGON 388175718, dále jen „VELENO Sp z o.o.“, e-mail: [email protected].
Zákazník – fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační jednotka bez právní osobnosti, která nakupuje Produkty prostřednictvím Internetového obchodu.
Registrovaný zákazník – Zákazník využívající internetový obchod, který se zaregistroval a vytvořil zákaznický účet.
Registrace – jednorázová akce prováděná zákazníkem v rámci internetového obchodu, spočívající ve vyplnění registračního formuláře za účelem vytvoření zákaznického účtu.
Heslo – kombinace písmen, čísel nebo jiných znaků, určená zákazníkem při registraci, umožňující přístup k zákaznickému účtu.
Zákaznický účet – individuální panel zákazníka dostupný po registraci a přihlášení, označený přihlašovacím jménem a heslem, sloužící k nákupu produktů prostřednictvím internetového obchodu.
Spotřebitel – fyzická osoba nakupující produkty v Internetovém obchodě za účelem nesouvisejícím přímo s jejím podnikáním nebo profesní činností.
Podnikatel – fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační jednotka bez právní osobnosti nakupující produkty v internetovém obchodě v rámci podnikatelské nebo profesní činnosti.
Podnikatel s právy spotřebitele – fyzická osoba nakupující produkty v internetovém obchodě za účelem souvisejícím s jejím podnikáním, ale smlouva nemá pro ni profesní charakter.
Pracovní dny – dny v týdnu od pondělí do pátku, s výjimkou dnů stanovených jako státní svátky.
Obchodní řád – tento dokument stanovující práva a povinnosti Prodejce a Zákazníka, stejně jako podmínky pro zadání objednávky a nákup v internetovém obchodě.
Košík – služba poskytovaná Prodejcem v internetovém obchodě, která umožňuje zákazníkům vidět produkty přidané do objednávky, změnit objednávku a zobrazit aktuální hodnotu objednávky.
Objednávka – projev vůle Zákazníka, představující nabídku uzavřít kupní smlouvu, podanou Prodejci prostřednictvím Internetového obchodu.
Produkt – movitá věc nabízená k prodeji v Internetovém obchodě.
Kupní smlouva – kupní smlouva v souladu s Občanským zákoníkem, týkající se prodeje Produktů ze strany Prodejce Zákazníkovi.
GDPR (RODO) – Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.
Platební operátor – subjekt poskytující platební služby v rámci obchodu jeho zákazníkům. Platební operátory jsou online platební služby: Stripe, PayNow a PayPo.
§ 2 Všeobecná ustanovení
Internetový obchod dostupný na adrese www.ponozkove.cz je provozován firmou VELENO Společnost s ručením omezeným se sídlem ve Świlczy, číslo lokality 701, zapsána v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0000884199, vedený Okresním soudem v Rzeszowě, XII Hospodářský oddelek Národního soudního rejstříku, se základním kapitálem ve výši 5.000,00 PLN, NIP 8133854573, REGON 388175718, e-mail: [email protected]. Obchodní řád stanoví práva a povinnosti zákazníků a prodejce. Obchodní řád je vypracován v polském jazyce a představuje smluvní vzor v souladu s ustanoveními zákona ze dne 23. dubna 1964 – Občanský zákoník. Aby mohl zákazník uzavřít smlouvu s prodejcem, může před podáním objednávky uplatnit právo na vyjednávání smluvních podmínek. Pokud zákazník odmítne možnost vyjednávání, tento obchodní řád tvoří obsah smlouvy uzavřené mezi stranami. Zákazník má kdykoli přístup k obchodnímu řádu prostřednictvím odkazu umístěného na stránce internetového obchodu nebo uložením v jakémkoli formátu na médium, které si vybere. Produkty nabízené v internetovém obchodě jsou v souladu se smlouvou v smyslu čl. 43b odst. 1 a 2 zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů, pokud nebylo v obchodní informaci uvedeno jinak. Komunikace mezi zákazníkem a prodejcem způsobuje náklady pro zákazníka, které vznikají na základě smluv uzavřených zákazníkem s třetími stranami za možnost využití určitých komunikačních prostředků na dálku. Prodejce neúčtuje žádné další poplatky ani nevykonává žádné další služby za možnost komunikace s ním. Spotřebitel má v případě sporu s prodejcem možnost mimosoudního řešení sporu tím, že:
obrátí se na stálý mimosoudní spotřebitelský soud,
mediaci,
obrátí se na krajského inspektora obchodní inspekce,
obrátí se na Federaci spotřebitelů,
využití online systému řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na úrovni EU dostupném na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr (Platforma ODR).
§ 3 Účet zákazníka
Pro vytvoření účtu zákazníka se zákazník registruje pomocí formuláře a uvádí údaje uvedené v registračním formuláři.
Heslo pro přihlášení do obchodu může obsahovat písmena, číslice a/nebo speciální znaky. Heslo je unikátní pro každého zákazníka. Heslo lze změnit v účtu zákazníka zadáním e-mailové adresy a nového hesla.
Uživatelským jménem je e-mailová adresa zákazníka zadaná při registraci.
Vytvoření účtu zákazníka je zdarma a dobrovolné.
Registrace není podmínkou pro zadání objednávky v obchodě. Zákazník má možnost zadat objednávku prostřednictvím internetového obchodu bez předchozí registrace pomocí objednávkového formuláře.
Zákazník je povinen uvádět pravdivé údaje.
§ 4 Objednávky
Informace o produktech prezentovaných v internetovém obchodě nepředstavují nabídku v právním smyslu občanského zákoníku, ale jsou výzvou k uzavření kupní smlouvy.
Zadání objednávky je nabídkou v právním smyslu občanského zákoníku od zákazníka k prodejci.
Zákazník má dvě možnosti, jak zadat objednávku:
zadání objednávky po předchozí registraci, prostřednictvím účtu zákazníka,
zadání objednávky bez registrace, prostřednictvím objednávkového formuláře.
Pro zadání objednávky by měl zákazník přidat produkt, který si hodlá koupit, do „Košíku“. Přidání produktu do „Košíku“ neznamená zadání objednávky. Produkty lze do „Košíku“ libovolně přidávat nebo odebírat.
Zákazník s účtem zákazníka je po přihlášení a po konečném přidání produktů do „Košíku“ přesměrován na objednávkový formulář k zadání způsobu dodání a způsobu platby. Poté je zákazník přesměrován k shrnutí objednávky. Objednávka je zadána stisknutím tlačítka „Kupuji a platím“.
§ 5 Platba a cena
Zákazník má možnost zaplatit za zboží na základě podané objednávky následujícím způsobem:
- v hotovosti nebo platební kartou (na dobírku) v okamžiku dodání zboží dodavatelem,
- bankovním převodem na účet Prodejce,
- online platba, BLIK nebo platební kartou prostřednictvím vybraného provozovatele platebních služeb.
- Elektronické platby spravuje provozovatel platebních služeb. Platba prostřednictvím provozovatele platebních služeb vyžaduje uzavření samostatného právního vztahu s provozovatelem platebních služeb a přijetí jeho obchodních podmínek.
- Ceny uvedené na webové stránce e-shopu jsou cenami včetně DPH a jsou vyjádřeny v českých korunách. Cena produktu před přidáním do „Košíku“ nezahrnuje náklady na dopravu.
§ 6 Dodání
Zákazník si vybírá způsob dodání z možností dostupných na webové stránce e-shopu. Zboží je dodáváno na adresu uvedenou zákazníkem v objednávce.
Objednávka bude vyřízena neprodleně, nejpozději však do 7 dnů, pokud není u produktu nebo během objednávání uveden jiný termín. Doba vyřízení objednávky se počítá od okamžiku obdržení pozitivního ověření platby.
Náklady na doručení objednávky, které kromě ceny za produkty hradí zákazník, jsou uvedeny na webové stránce e-shopu při podávání objednávky.
Jakmile je produkt předán zákazníkovi, na něj přecházejí všechny výhody a povinnosti spojené s věcí a riziko jejího náhodného ztráty nebo poškození. V případě dodání prováděné jiným přepravcem nebo expedientem než je Prodejce se za předání produktu považuje jeho svěření Prodejcem přepravci nebo expedientovi, pokud je zákazníkem Podnikatel, nebo převzetí produktu od přepravce nebo expedienta, pokud je zákazníkem Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele.
Zákazník, který je Podnikatelem, je povinen zkontrolovat stav produktu po dodání zásilky přítomností zástupce Prodejce nebo subjektu provádějícího přepravu. Pokud jsou zjištěny jakékoli poškození zásilky, Podnikatel je povinen vypracovat příslušný protokol.
Doporučuje se, aby zákazník, který je Spotřebitelem, stejně jako Podnikatel s právy spotřebitele, pokud je to možné, zkontroloval produkt po doručení zásilky přítomností zástupce Prodejce nebo subjektu provádějícího přepravu. V případě zjištění jakékoli škody na zásilce se rovněž doporučuje, aby Spotřebitel, stejně jako Podnikatel s právy spotřebitele, vypracoval příslušný protokol a neprodleně kontaktoval Prodejce.
Pokud zákazníci, kteří jsou Podnikateli, objednávají a Prodejce nemůže plnit smlouvu z důvodu, že objednaný produkt není dostupný, má právo od smlouvy odstoupit do třiceti dnů od uzavření kupní smlouvy.
§ 7 Odstoupení od smlouvy
Zákazník, který je Spotřebitelem, stejně tak jako Podnikatel s právy spotřebitele, který prostřednictvím Internetového obchodu uzavřel smlouvu na dálku, může do 100 dnů odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu.
Právo odstoupit od smlouvy nenáleží Zákazníkovi v případech uvedených v čl. 38 zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitele.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná dnem, kdy Zákazník převzal Produkt nebo kdy osoba třetí určená jím, jiná než dopravce, převzala Produkt a v případě smlouvy, která:
zahrnuje více Produktů dodávaných samostatně, dávkami nebo částmi – od převzetí posledního Produktu, jeho dávky nebo části,
spočívá na pravidelném dodávání Produktu po určitou dobu – od převzetí prvního z Produktů.
Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy stačí odeslat prohlášení o odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
Zákazník, oprávněný k odstoupení od kupní smlouvy, může své právo uplatnit odesláním prohlášení o odstoupení e-mailem nebo písemně na adresu Prodejce.
Při využití práva odstoupení od smlouvy může Zákazník využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je Přílohou č. 1 k tomuto Regulaci, avšak není to povinné.
V případě odstoupení od smlouvy se považuje smlouva za neuzavřenou.
Pokud dojde k odstoupení od smlouvy, je Zákazník povinen vrátit zakoupený Produkt neprodleně, avšak nejpozději do 14 dnů od dne odstoupení od smlouvy. K dodržení lhůty stačí odeslat vrácený Produkt před uplynutím 14 dnů na adresu Prodejce.
Náklady na vrácení (odeslání) Produktu nese Zákazník.
Prodejce neprodleně, nejpozději do 14 dnů od obdržení prohlášení Zákazníka o odstoupení od smlouvy, vrátí Zákazníkovi všechny platby, které od něj obdržel, včetně nákladů na dodání věci, s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvolení jiného způsobu dodání Zákazníkem než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodejcem.
Prodejce provede vrácení plateb pomocí stejného platebního prostředku, jaký použil Zákazník, ledaže by Zákazník v prohlášení o odstoupení od smlouvy určil jiný způsob vrácení, který pro něj není spojen s žádnými náklady.
Prodejce může zadržet vrácení plateb obdržených od Zákazníka do doby obdržení vráceného Produktu nebo do chvíle, kdy Zákazník poskytne důkaz o odeslání Produktu zpět, v závislosti na tom, která událost nastane dříve.
Zákazník odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení s ním jinak, než je nutné k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
§ 8 Reklamace
Vůči zákazníkům, kteří jsou Podnikateli, Prodejce nenese odpovědnost za vady prodané věci.
Vůči Zákazníkům, kteří jsou Spotřebiteli nebo Podnikateli s právy spotřebitele, Prodejce nese odpovědnost za nesoulad Produktu se smlouvou na základě ustanovení kapitoly 5a zákona o právech spotřebitele.
Reklamaci může Zákazník podat e-mailem nebo písemně na adresu Prodejce.
Při podávání reklamace se doporučuje uvést v reklamačním oznámení alespoň:
jméno, příjmení, firma, DIČ, korespondenční adresa a kontaktní údaje;
informace o datu uzavření smlouvy spolu s potvrzením o jejím uzavření;
informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména typu a datu vzniku nesrovnalosti Produktu se smlouvou;
požadavek týkající se způsobu vyřízení reklamace.
Prodejce se vyjádří k reklamaci Zákazníka neprodleně, nejpozději do 14 dnů od dne jejího podání. Nepřijetí stanoviska Prodejce v uvedené lhůtě znamená, že reklamaci Prodejce považuje za oprávněnou.
Pokud reklamace není uznána, Zákazník bude dále informován o tom, zda Prodejce souhlasí, či nesouhlasí, s mimosoudním řešením sporu. Pokud Prodejce vyjádří souhlas, uvede Zákazníkovi subjekt příslušný k mimosoudnímu řešení sporu.
§ 9 Ochrana Osobních Údajů
Podrobné informace o zpracování osobních údajů Zákazníků jsou uvedeny v „Ochranné politice“, dostupné na adrese: https://ponozkove.cz/zasady-ochrany/ a tvoří nedílnou součást tohoto Regulaminu.
§ 10 Poskytování služeb elektronickou cestou
Prodejce poskytuje prostřednictvím Internetového obchodu následující elektronické služby bezplatně:
zřízení a vedení zákaznického účtu v Internetovém obchodě;
umožnění podání Objednávky a uzavření Kupní smlouvy;
umožnění využití Košíku;
Newsletter (Zpravodaj);
poskytování dat a materiálů, které se nacházejí v Internetovém obchodě, zejména informace o Produktech;
umožnění zaslání zprávy prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného v rámci Internetového obchodu.
Technické požadavky nezbytné pro spolupráci s teleinformačním systémem, prostřednictvím kterého Prodejce poskytuje elektronické služby:
počítač typu PC, Mac nebo jiné zařízení umožňující využití Internetového obchodu;
přístup k internetu;
přístup k elektronické poště;
vhodný software ve formě webového prohlížeče.
Zákazníkovi je zakázáno poskytovat nezákonný obsah.
Smlouva o poskytování služeb elektronickou cestou je uzavřena v okamžiku, kdy Zákazník založí zákaznický účet, přihlásí se k službě Newsletter nebo začne využívat konkrétní funkci Internetového obchodu umožňující využití dané elektronické služby.
Smlouva o poskytování elektronické služby týkající se zřízení a vedení zákaznického účtu v Internetovém obchodě, stejně jako smlouva o poskytování služby Newsletter, je uzavřena na dobu neurčitou. Pokud jde o ostatní elektronické služby poskytované prostřednictvím Internetového obchodu, smlouva o poskytování těchto služeb je uzavřena na dobu neurčitou a končí v okamžiku, kdy Zákazník přestane danou elektronickou službu využívat, aniž by bylo třeba podávat další prohlášení.
Zákazník může kdykoli a bez udání důvodu ukončit smlouvu uvedenou v odst. 4 a 5 zasláním příslušného prohlášení e-mailem nebo písemně na adresu Prodejce. Zákazník, který je Spotřebitelem, stejně jako Podnikatel s právy spotřebitele, může od smlouvy uvedené v odst. 4 a 5 odstoupit do 100 dnů bez udání důvodu v souladu s § 6.
Zákazník, který je Spotřebitelem, stejně jako Podnikatel s právy spotřebitele, může podat stížnost týkající se služeb poskytovaných elektronickou cestou Prodejcem e-mailem nebo písemně na adresu Prodejce.
Prodejce zpracuje stížnost týkající se služeb poskytovaných elektronickou cestou do 14 dnů od jejího přijetí a neprodleně informuje Zákazníka o výsledcích.
§ 11 Závěrečná ustanovení
Zákazníci mohou kdykoli získat přístup k tomuto Všeobecným obchodním podmínkám prostřednictvím odkazu umístěného na stránce internetového obchodu. Všeobecné obchodní podmínky lze uložit, získat a reprodukovat tiskem nebo je uložit na vhodné datové médium.
Ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek nemají za cíl vyloučit nebo omezit jakákoli práva spotřebitelů, ani podnikatelů s právy spotřebitelů, která jim jsou udělena na základě závazných právních předpisů, zejména zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů a zákona ze dne 23. dubna 1964, občanský zákoník. V případě možného neúmyslného nesouladu s výše uvedenými předpisy mají tato ustanovení přednost a jsou prodávajícím uplatňována.
Pokud je jakékoli ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek shledáno v rozporu se zákonem, neplatné nebo jinak nevymahatelné v rozsahu stanoveném právními předpisy, pak je v tomto rozsahu vyloučeno. Ve zbývajícím rozsahu zůstávají Všeobecné obchodní podmínky v platnosti.
Prodávající může změnit ustanovení Všeobecných obchodních podmínek po předchozím informování zákazníků zveřejněním sjednoceného textu Všeobecných obchodních podmínek na webových stránkách internetového obchodu. Změny Všeobecných obchodních podmínek nebo nový obsah Všeobecných obchodních podmínek nabývají účinnosti po uplynutí 14 dnů od data umístění nového obsahu Všeobecných obchodních podmínek na webové stránky internetového obchodu.
Objednávky podané v době platnosti předchozí verze Všeobecných obchodních podmínek budou zpracovány v souladu s jejím ustanovením.
Všechny grafické prvky internetového obchodu, technická řešení v něm použitá, obsahové prvky a způsob, jakým jsou grafické prvky a obsah prezentovány (rozložení), stejně jako software, databáze a další materiály umístěné v rámci internetového obchodu, jsou předmětem autorských práv prodávajícího a jsou chráněny v souladu s ustanoveními zákona ze dne 4. února 1994 o autorském právu a příbuzných právech.
Pro účely využití internetového obchodu prodávající uděluje zákazníkům nevýhradní, nezcizitelnou, nepřenosnou licenci na dobu využívání internetového obchodu. V rámci udělené licence má zákazník právo pouze dočasně reprodukovat internetový obchod zobrazením v internetovém prohlížeči a také ukládat dočasné soubory za účelem využívání dostupných funkcí v souladu s tímto Všeobecným obchodním podmínkám.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky podléhají polskému právu a jsou podrobeny jurisdikci polských soudů. Volba polského práva nedeprivovala spotřebitele ochrany poskytnuté na základě ustanovení, která nelze vyloučit smlouvou, na základě práva, které by bylo platné v případě absence volby práva.
Případné spory vzniklé mezi prodávajícím a zákazníkem, který je spotřebitelem, stejně jako podnikatelem s právy spotřebitele, budou řešeny obecným soudem v souladu s ustanoveními občanského soudního řádu.
Případné spory vzniklé mezi prodávajícím a zákazníkem, který je podnikatelem, budou řešeny obecným soudem v souladu se sídlem prodávajícího.